Wednesday, 14 March 2012

jenis-jenis senyuman



Sebut pasal senyum ni mesti tak ramai yang perasan yang senyum ni ada banyak jenis.Yela, disebabkan senyum adalah perkara rutin dan perkara normal yang kita slalu buat jadi kita xperasan plak senyum ni ada macam2 jenis. Yekan?


Haa,,senyum ni ada byk jenis antaranya :
     1)senyum kambing
     2)senyum sinis
     3)senyum simpul


Jom kita tengok satu2.

Senyum kambing

Apekebenda plak senyum kambing ni? Senyum macam kambing ke? Hehe. mcm2 yg kita pikir kan? Sebenarnya senyum kambing ni sekadar istilah je. Senyum kambing ni senyum yg lebar sampai ketelinga 2. xbleh nak imagine? haa,ce try buat depan cermin. Rapatkan bibir atas dan bawah pastu senyum selebar-lebarnya. hehe. still xpuas hati? Okei2,,,meh kita tgk gambar kat bawah.


p/s : pinjam gambar ye abang baju merah.hehe
sumber : pak cik google


Ni memang senyum kambing habis la,,, kanmain lagi abang kita ni senyum.hehe..senyum2 jugak tapi jangan plak senyum mcm ni sorang2,, nanti lain plak org sekeliling pikir.

Okei skarang kita tgk plak senyuman seterusnya,,,


Senyum sinis

Kalau mcm senyum kambing tadi memang comel kan? Tapi lain plak dengan senyum sinis ni. Jangan ingat sume senyuman bleh menjernihkan keadaan tau. Senyum sinis ni sangat la bahaya kalau kita applykan kat tempat dan waktu yg xsepatutnya. Silap2 bleh gadoh ngn orang sekeliling. Senyum sinis ni biasanya senyum yg dilemparkan kpd org lain dgn tujuan memperlekehkan org 2.Tapi ada jugak sesetengah daripada kita ni xperasan yg senyuman kita nampak mcm sinis. Emm..camana nak ckp ea.. ada orang 2 dia memang xperasan yg cara dia senyum 2 nampak mcm senyum sinis,, xcaye? Serius ada kes mcm ni.


sumber : pak cik google jgk


Mcm abang kat atas ni,,, Nampak sinis kan senyuman dia walhal dia sekadar bergambar dgn makwe dia (kot),dan xde sebab nak senyum sinis kan?

Jadi korang kena check la cara senyuman msg2  samaada nmpak sinis atau tak. Kalau yg okei 2 alhamdulillah. Tapi camana nak tahu senyuman kita nampak sinis  atau tak? Korang xbleh nak nilai sendiri tp kena la bertanya kpd kwan mahupun family. insyaAllah masih boleh ubah cara senyum 2 kalau memang nampak sinis. Wah,,panjang lebar plak.hehe

Okei,,next..

Senyum simpul

Sebenarnya cik senyum sendiri pun xpasti macamana senyum simpul. Tapi yg cik senyum tahu senyum simpul ni takdela senyum sampai tersimpul2 mulut kita.hehe. rasa2nya senyum simpul ni senyuman yg standart org senyum.  Macam korang2 sume senyum la,,, senyuman  yg paling manis dan paling ikhlas. Insyaallah!

Cukupla dulu rasanya cik senyum citer pasal jenis2 senyuman ni. Banyak lagi sebenarnya tapi yg kat atas 2 yg paling biasa dgn kita la.

Semoga kita mendapat manfaat dari entry ni. Senyum2 lah selalu dan ikhlaskan senyuman kita kerana senyum itu sedekah…J