Monday 24 September 2012

cerita pilihanraya kampus AKU !!

Disebabkan sume dok sibuk citer pasal pilihanraya kampus (PRK) ,, 
maka aku pun nak citer jugakla. Hehe. 
Selasa ini , 25/9/12 adalah tarikh mengundi dan ni la first time aku akan mengundi. 
So, ada rasa excited jugak la nak mengundi. 
Jumaat yang lepas, calon2 yang bertanding telah menyampaikan manifesto masing2.
Teringin jugak nak tengok tapi disebabkan aku ni SPR universiti *konon la*,, 
maka,,
 aku dan kawan2 yang laen terpaksa bertungkus lumus menyiapkan tugasan kami iaitu,, 
memasukkan poster2 calon ke dalam plastik. 
Korang yang nak bertanding kitorang plak yang penat. Huh ! 
Poster 2 plak banyak sangaaaaaaaaat ! 
Sorang calon dah 500 poster,
bayangkan kalau dah calon berpuluh2 ?? 
Bak kata pegawai HEP, 
" korang nanti jangan mengigau masukkan poster plak tido nanti". 
Haha. 


ngantuk pun still bergambar ~

ajak bergambar terus je xngantuk ~ nang n fatir


Tak cukup dengan 2,, 
malam esoknya *sabtu*,, 
kitorang kena gantungkan plak poster2 
di fakulti masing2. 
Sepatutnya dari pagi lagi aku kena buat keje,, 
tapi hari 2 aku ada family day di lembah pansung, 
*aktiviti course aku*. 
Balik je dari family day,,
kitorang terus ke campus sebab nak balik hostel memang jauh. 
Memang penat xyah cakap la. 
Dengan mandi pun idok. 
Huhu. 
Untuk fakulti aku *FST*,, 
malam tu ada 9 orang yang turun padang. 
Kitorang memang bertungkus lumus la nak habiskan beribu-ribu poster. 
Calon fakulti je dah seribu lebih,, 
tambah lagi dengan calon umum.. 
Memang penat tak terkata la jawabnya. 
Sambil2 buat kerja kitorang 
bergosip, makan, menyanyi dan macam2 lagi 
sebab nak hilangkan mengantuk. 
Lebik kurang pukul 2,, 
kitorang dah tak x boleh nak buat kerja sebab 
mengantuk dan penat sangat2!
So,,,
dorang *senior* hantar kitorang balik dulu.
*Time kasih sangat2 sebab memahami* Hehe.  
Balik2 je terus syahid. ZzzzzZzz.

Then,,baru je tadi,, berlangsungnya meeting kat kampus *HEP*
. Hari ni meeting sebab nak bahagikan tugas semasa hari mengundi nanti. 
Aku telah ditugaskan di bahagian kolej kediaman 1 bersama kawan aku.
 Nama dia Nang.
*saja nak cakap*. 
Haha. 
Kita tengokla macam mana nanti. 
Boleh ke tidak aku buat kerja.
 Ni first time aku terlibat dengan pilihanraya kampus ni. 
Harap2 semuanya berjalan lancar nanti. :)



1 comment:

  1. ya , ttiba aku nak p duk kk1.. rindu gler kak kk1 uh... haha

    ReplyDelete