Wednesday 15 January 2014

Exotoxin~

Exotoxin? Pernah dengar tak? Exotoxin ni sejenis toxin yang di produce oleh certain microorganism dan di releaskan semasa proses metabolism dorang. Benda ni kalau contaminate kat makanan walau secoit memang boleh bagi effect kat kita. Contohnya kalau kita kena food poisoning. Haa,, boleh jadi sebab benda alah ni la.  TAPI,, niat aku bukan nak citer pasal benda alah ni. Terlalu educated pulak entry aku. Muahahaha.

EXOTOXIN – TOXIN =????

Jawapan dia adalah?

EXO !!

Pandai je sume jawab. Bravo !!!

Menatang apa pulak EXO ni? Ni nak tunjuk siket ..

Jeng je jeng…






EXO ni la maksud aku. Group k-pop. Lambat aku neh. Orang lain dah berzaman minat EXO. Tapi takpe,, 

hidup harus diteruskan. Kekekeke.

Entah macamana aku boleh terjebak dan terkena infection EXO ni. Tapi yang pasti orang yang bertanggungjawab membawa ajaran EXO kepada aku adalah salah sorang kawan aku.. hohoho

Memula dengar lagu dorang takde la sedap mana pun. Tapi bila dah banyak kali dengar,, “eh sedap pulak lagu ni”. Lebeh kurang macam tue la reaction aku. Ditambah dengan muka dorang yang comel comel lagi la BEST aku rasa lagu dorang. Muahahahaha.

EXO ni group member dorang dua belas orang okei. Memang naik confuse jugak aku tiap kali tengok video klip dorang. Nak cam muka ngn ingat nama lagi. Padahal tak penting pun tapi bila dah minat nak jugak at least ingat nama. Kikikiki.

Dalam ramai ramai duablas orang tue,,

yang paling aku suka chanyeol. Uhuhuhu.

Ni ha gambaq dia…


Sebab dia comel dan dalam EXO showtime dia cheerful and happy-go-lucky person.

So aku nak amik spirit dia,, nak ceria ceria selalu.

Macam poyo jer. Hahahaha.

Kalau bab vocal, aku suka baekhyun.

Suara dia mantoppp. Chang yeol rap je.

 takde nyanyi sangat.

Ni haa baek hyun..


Tapi kan kalau sebut k-pop mesti ada sesetengah orang berpendapat yang k-pop bagi pengaruh yang tak baik. Pada aku la,, tak semua aspek k-pop tue bagi pengaruh tak baik kat kita. Depends dekat masing masing la kan sebab Allah da bagi akal sorang satu. Kita amik yang baik cukup dan yang tak baik tolak tepi. Macam EXO, kita boleh tiru dorang dari aspek kerjasama. Bayangkan nak bekerja dengan dua belas orang yang macam macam perangai dalam satu group. Mesti sangat susah kan? So, kita boleh amik inspiration dari team spirit dorang.

Bab dengar lagu dan layan video video dorang pulak, pastikan jangan sampai terabai tanggungjawab kita especially dengan Allah. Minat pun jangan berlebih lebih. Semua benda pun kalau kita buat berlebih lebih mesti ada side effect dia. Contohnya gula. gula memang penting untuk badan kita untuk bagi tenaga tapi kalau terlebih amik makanan yang tinggi gula , boleh sebabkan masalah diabetis pulak. So, mesti kena berpada pada.

Okei.. cukuplah dulu setakat ni aku citer pasal EXO. Nak citer banyak pun aku bukan tahap peminat fanatic lagi. newbie je. kekeke.  Akhir kata daripada aku,, stay calm and love EXO~  ^_^

p/s: Sape minat EXO? Angkat kaki laju laju. Hehe.

annyeong~

photo : google image 

No comments:

Post a Comment